söndag 12 februari 2012

Raggisar till Kerstin

När tiden inte riktigt räcker till, t ex till jul när man har tänkt att sticka så himla mycket och ge bort, och det visar sig att man började för sent med julklapparna i år igen.....
(här hoppas jag på hög igenkänningsfaktor)
Då får man lösa det med någon form med rim och "presentkort", får mottagaren dessutom själv välja vad hon/han vill ha och i vilka färger så verkar det inte alls som värsta nödlösningen.


I det här fallet så valde Kerstin traditionella raggisar i gråmelerat garn. Med ett önskemål om röda hälar.


Självklart! Det ska bli.
Så det blev klassiska sockar med förstärkt häl. Mina första sådana hälar. Nu kan jag pricka av en punkt till på "läramiglistan".

Trevlig kväll
Sarah

2 kommentarer:

  1. Gillar de härliga raggisarna!
    Jag har lovat mig själv att starta lite tidigare med alla julklappar som jag vill göra så att man slipper stressa de sista veckorna innan Jul.
    Men det där med presentkort tycker jag låter mycket bra.
    Nu fick jag något att tänka på.....
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Vilken bra idé med presentkort :-) Det ska jag försöka komma ihåg nästa år när jag stressar för att hinna klart :-D

    SvaraRadera